Alstublieft Javascript aanzetten om deze site zonder te problemen te bezoeken.

Veel gestelde vragen aan STYQX

Wij beantwoorden graag uw vraag!

Wij hebben de veel gestelde vragen onderverdeelt in verschillende categorieën zoals: Levering, Betaling, Retourneren, Winkel van STYQX, Diensten van STYQX, Voorbereiding en ondergrond, Montage, Afwerking, Producten, Garantie. Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op!


Levering

Wat is de levertijd?

De normale levertijd is 1 - 2 werkdagen, afhankelijk van de grote én bestemming van uw bestelling.


Kan ik mijn bestelling met spoed laten bezorgen?

In veel gevallen is dat mogelijk, neem hiervoor contact op met de klantenservice.


Let op! Het is momenteel erg druk. De levertijd is langer dan u van ons gewend bent en kan oplopen tot 5 werkdagen.


Wat zijn de bezorgkosten?

- GRATIS verzonden: Nederland, bestellingen boven € 150,00 m.u.v. de Waddeneilanden

- € 9,95: Nederland, bestellingen onder € 150,00 m.u.v. de Waddeneilanden

- € 9,95: België

- Waddeneilanden: op aanvraag

- Overige EU-landen: op aanvraag


Mijn bestelling is beschadigd of incompleet geleverd, wat moet ik doen?

Maak foto's van het beschadigde product en verpakking, mail deze naar info@styqx.nl. Neem altijd direct contact op met ons, ook als uw bestelling incompleet is. Alleen dan kunnen wij gelijk aan de slag om het probleem snel en naar tevredenheid voor u op te lossen.


In welke landen bezorgen jullie?

In alle EU-landen. Bestellingen die geleverd moeten worden in Nederland of België kunt u plaatsen in de webshop. Neem altijd contact op voor bestellingen die geleverd moeten in de overige EU-landen.


Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Dit is helaas nog niet mogelijk.


Betaling

Welke betaalmogelijkheden kan ik gebruiken?

In onze webshop kunt u betalen met iDeal of Bancontact. Beide betaalmogelijkheden maken gebruik van uw eigen veilige bankomgeving.


Kan ik de bestelling achteraf betalen?

Dat is helaas nog niet mogelijk.


Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

U heeft het recht om uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Na ontvangst van de retourzending zullen wij het volledige aankoopbedrag terugstorten, mits de producten onbeschadigd en ongebruikt zijn. De geretourneerde producten dienen ook in originele verpakking te zitten. De kosten voor het retourneren van de bestelde producten zijn altijd voor uw eigen rekening.


Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Stuur een mail naar info@styqx.nl waarin u aangeeft dat u uw bestelling wilt retourneren zodat wij op de hoogte zijn dat er één of meerdere pakketen retour gestuurd worden. U draagt zelf zorg voor het daadwerkelijk retour sturen van uw bestelling, ook bent u verantwoordelijk voor uw bestelling totdat deze in goede staat bij ons is afgeleverd.

Winkel van STYQX

Hebben jullie een winkel of showroom?

Ja, we hebben een showroom die u kunt bezoeken. U bent van harte welkom, klik hier voor meer informatie en mogelijkheden.


Op welke tijden kan ik jullie telefonisch bereiken?

Dinsdag t/m zaterdag van 10:00 - 17:00. Zondag en maandag zijn wij gesloten. Buiten de openingstijden beantwoorden we wel uw mail.


Wat zijn de openingstijden?

Dinsdag t/m zaterdag 10:00 - 17:00.

Zondag en maandag gesloten.

Kan ik de showroom op afspraak bezoeken?

Ja, dat is mogelijk op zondag, maandag en 's avonds. Maak gebruik van onze handige private shopping.


Diensten van STYQX

Wat houdt de optie 'Montage aan huis' in?

In het kort: de bestelde producten, waar u deze optie aangevinkt heeft, worden bij u thuis gemonteerd.

Onze service gaat verder dan alleen de producten vlot en vakkundig monteren op de wand en/of plafond. Wij ontzorgen u compleet en het ontstane afval voeren we netjes af. Lees hier meer over 'Montage aan huis'.


Kan ik advies krijgen over welke producten ik het beste kan toepassen voor het gewenste resultaat?

Ja natuurlijk, mail of bel ons gerust met uw vragen en wensen. Indien mogelijk, mail foto's van de ruimte(s) die uw wilt voorzien van onze producten. Aan de hand van uw vragen, wensen en gegevens van de ruimte(s) kunnen wij u van een passend advies voorzien.


Bereiden jullie de ondergrond ook voor?

Nee, wij bereiden de ondergrond niet voor. U kunt dit zelf doen of laten doen door een derde.


Kan ik de producten door jullie laten schilderen?

Nee, wij schilderen geen producten. U kunt dit zelf doen of laten doen door een vakschilder.


Welke voorwaarden zijn van toepassing?

Onze montage voorwaarden én algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze diensten, waaronder ook de optie 'Montage aan huis' valt.


Zijn jullie gecertificeerd?

Ja, wij zijn officieel gecertificeerd door Orac Decor® en daarmee zijn wij Master Installer.


Voorbereiding en ondergrond

Welk type ondergrond is geschikt?

Bijna alle ondergronden, mits deze vlak, droog, stof- en vetvrij zijn. Denk aan stucwerk, gipsplaten, hout, glas of tegels. Gebruik voor optimale hechting altijd de juiste lijm! Twijfelt u of uw ondergrond geschikt is? Neem gerust contact op.


Welke eisen stelt STYQX aan de ondergrond als ik gebruik maak van de optie 'Montage aan huis'?

U dient vooraf de ondergrond vlak, droog, stof- en vetvrij te maken. Maar ook mogelijk loszittende delen aan uw wand en/of plafond verwijderen zoals behang of stucwerk. Lees ook onze montage voorwaarden.


Kan de 'Montage aan huis' doorgaan als de ondergrond niet goed voorbereidt is?

Nee, in het geval dat wij op locatie constateren dat de ondergrond niet voldoet, dient er een nieuwe afspraak gemaakt te worden, de ontstane extra kosten zijn 30% over de totale montageprijs. Deze kosten komen voor uw rekening en dient voor de volgende afspraak betaald te worden.


Hoe bereid ik de ondergrond voor?

Maak een ongelijke of ruwe ondergrond vlak en maak deze droog, stof- en vetvrij. Indien nodig, schuur en reinig de ondergrond altijd voor montage.


Montage

Kan ik de producten zelf monteren?

Alle producten kunt u zelf monteren. Gebruik hiervoor altijd de juiste gereedschappen en de montagehandleiding. De montage van (flexibele) lijsten vereisen wel enige ervaring en inzicht.


Kan ik de producten laten monteren door jullie?

Ja dat kan! Wij hebben een eigen montagedienst die de bestelde producten bij u thuis kan komen monteren.


Wat adviseren jullie, zelf monteren of laten monteren?

Ons advies zal per geval verschillen, als u handig bent met gereedschap (en lader/steiger in geval dat de muur of plafond hoog is), begrijpt hoe de binnen - en buitenhoeken gezaagd dienen te worden en hoe u deze het beste kunt verlijmen en afwerken. Dan kunt u het prima zelf doen. In alle andere gevallen adviseren wij het om door onze eigen montagedienst te laten doen.


De muur is voorzien van behang, kan ik daar de producten op monteren?

Het is mogelijk, maar wij raden het af. Op het moment dat de behang los komt van de ondergrond, zitten de producten niet meer vast en vallen mogelijk naar beneden. Ons advies: verwijder altijd de behang waar u de producten gaat monteren, of als u van plan bent om de ondergrond te voorzien van behang, doe dit na de montage van de producten.


Kan ik de producten op maat zagen?

Ja, dit kunt u doen met een scherpe handzaag. Gebruik altijd een verstekbak voor het opmaat zagen van lijsten.


Welk gereedschap heb ik nodig voor de montage?

Dat is afhankelijk van welke producten u bestelt. Om de kitkokers van de lijm te kunnen verwerken heeft u een kitpistool nodig. Voor het op maat maken van producten heeft u een zaag en verstekbak nodig.


Hoe bevestig ik de producten aan mijn wand en/of plafond?

U kunt de producten eenvoudig bevestigen aan uw wand en/of plafond met de bijhorende DecoFix lijmen.


In de webshop staan 3 soorten lijm, welke lijm moet ik gebruiken?

Dat is afhankelijk van de ondergrond en in sommige gevallen de grootte van een product. Zie onze informatieve pagina over de lijmsoorten.


De muur en/of plafond is nat, kan ik daar lijsten op monteren?

Nee, maak de ondergrond altijd droog voor u met de montage van de producten begint. Wel kunt u de producten in vochtige ruimtes toepassen zoals de badkamer. Gebruik hiervoor altijd de juiste lijm.


Hoe verwijder in niet uitgeharde lijmresten?

Lijmresten van DecoFix Pro kunt u verwijderen met water. Lijmresten van DecoFix Power kunt u verwijderen met een zeepoplossing. DecoFix Extra kan verwijderd worden met aceton of synthetische thinner.


Afwerking

Hoe werk ik de producten af?

Als finishing touch kunnen de producten het beste geschilderd worden in gewenste kleur met kwalitatieve verf.


Welke verf kan ik het beste gebruiken?

Naar keuze verf op water- of terpentinebasis van een A-merk. Beide hechten goed op de producten. Er kan zowel lak als muurverf gebruikt worden.


Wanneer kan ik de producten schilderen?

Minimaal 24 uur. In deze tijd kan de lijm voldoende drogen om de producten daarna te schilderen.


Producten

Welke merken verkopen jullie?

Producten in onze webshop zijn onder andere van het merk Orac Decor® (decoratieve lijsten en elementen), ProGOLD (schilderbenodigdheden), Tesa (alu tape) en Lumines (alu profiel en covers).


Waar zijn de Orac Decor® producten van gemaakt?

Van polyurethaan en van polystyreen. Dat zijn duurzame en hoogwaardige kwaliteit kunststoffen. Dit materiaal heeft veel voordelen ten opzichte van MDF, hout of gips


Wat zijn de voordelen van kunststof producten?

De producten zijn duurzaam, stoot- en vochtbestendig, overschilderbaar en licht van gewicht.


Wat zijn de nadelen van kunststof producten?

Kunststof producten van Orac Decor® hebben geen negatieve eigenschappen ten opzichte van MDF, hout of gips.


Wat is het verschil tussen Orac Decor® producten en producten uit de bouwmarkt?

Vaak zijn producten uit de bouwmarkt gemaakt van een lage kwaliteit polystyreen (piepschuim), dit zorgt ervoor dat die producten minder duurzaam, stoot- en vochtbestendig zijn. De producten van Orac Decor® zijn gemaakt van hoge kwaliteit kunststoffen die wel duurzaam, stoot- en vochtbestending zijn.


Wat is het verschil tussen producten die beginnen met bijvoorbeeld 'C' en 'CX' of 'P' en 'PX'?

Het verschil zit onder andere in het productieproces en het materiaal wat daarvoor gebruikt wordt. Producten die beginnen met 'C' of 'P' zijn gemaakt van hoge kwaliteit polyurethaan (Purotouch®). Producten die beginnen met 'CX' of 'PX' zijn gemaakt van hoogwaardige polystyreen (Duropolymer®).


Garantie

Heb ik garantie op de producten van Orac Decor®?

Ja, u ontvangt volledige garantie van Orac Decor® enkel bij gebruik van de DecoFix lijmen en de juiste acclimatisering. Lees ook onze algemene voorwaarden.


Heb ik garantie op producten van een ander merk?

Ja, de producten van ProGOLD, Tesa en Lumines vallen onder de fabrieksgarantie van desbetreffende merk. Lees ook onze algemene voorwaarden.


Wanneer vervalt de garantie?

Aanspraak op enige vorm van garantie vervalt onder andere in het geval van; onjuist gebruik van de door STYQX geleverde producten; gebreken als gevolg van foutieve tussenkomst van u of derden; het niet op tijd melden van gebreken conform onze algemene voorwaarden; kleine afwijkingen wat betreft afmetingen van producten en geleverde diensten.


Heb ik garantie op de optie 'Montage aan huis'?

Ja, zie onze algemene voorwaarden voor meer informatie.



Nog geen antwoord op uw vraag? Neem gerust contact op!